یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد: سیاسی و جنایی کردن حجاب از حربه‌های معاندین برای ضربه به بنیان‌های اعتقادی جوانان است.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام حسین طهماسبی در نشست با جمعی از روحانیون گفت: باید دلایل و فلسفه حجاب و نقش عفت و حیا در تضمین سلامت عمومی جامعه برای جوانان تبیین شود چرا که عده زیادی از افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، معاند نبوده بلکه واقعیت حجاب را نمی‌دانند و موضوع را صرفا دعوای دو گروه سیاسی و نظیر آن می‌دانند.

وی با بیان اینکه بی حجابی به تعبیر مقام معظم رهبری هم حرام سیاسی هم حرام شرعی است، افزود: به گونه‌ای عمل شده که بخشی از جوانان بحث حجاب را صرفا دعوای بین ایران و دشمنانی، چون آمریکا می‌دانند در حالیکه حجاب از احکام اساسی اسلام است.

رئیس کل دادگستری با اشاره به برخی چالش‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: عدم آگاهی نسبت به مسائل دینی و اعتقادی ریشه بسیاری از مشکلات است.

وی اظهار داشت: نباید اختلاف نظر‌ها در نحوه مواجهه با مسائل فرهنگی زمینه ساز ایجاد مرزبندی بین جمعی از علاقه‌مندان به نظام و انقلاب شود.

طهماسبی تصریح کرد: فرمایشات رهبری باید به عنوان نقشه راه فعالان حوزه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، اما نباید برداشت‌های شخصی از فرمایشات معظم له بدون گفتگو، تحلیل و تحقیق مجوزی برای اقدامات فردی عده‌ای قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه دستگاه قضا در حوزه مسائل فرهنگی دغدغه جدی داشته و پیگیر موضوع است، خاطرنشان ساخت: اگر حمایت، همراهی و همسویی بین متدینین، دغدغه‌مندان، روحانیون و دستگاه قضایی باشد قطعا می‌توان در مقابل آسیب‌های موجود اقدام موثری داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا